Strony

niedziela, 18 sierpnia 2013

Potrawka z żółtej fasolki szparagowej

Smaczne danie obiadowe, którego składniki dostępne są o każdej porze roku. Dodatek mojego ukochanego tofu nadaje świetnego aromatu. Z każdym podgrzaniem smakuje lepiej :-)


Składniki:
  • 1 średnia kapusta pekińska
  • 20 dag żółtej fasolki szparagowej (ugotowanej)
  • 2 średnie marchewki
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 1 - 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 1 kostka tofu wędzonego lub marynowanego (Polsoja)
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • 1,5 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • sól, świeżo mielony czarny pieprz

Posiekaną kapustę pekińską podsmażamy na oleju, dodajemy pokrojoną w półtalarki marchew. Zalewamy bulionem. Dodajemy koncentrat i przyprawy. Gotujemy do czasu, gdy marchew będzie miękka, ale nie rozgotowana, a płyn troszkę odparuje. Pod koniec gotowania dorzucamy pokrojoną i ugotowana wcześniej fasolkę szparagową, pokrojone w kostkę tofu i posiekany koperek. Mieszamy, ewentualnie doprawiamy. Smacznego...






(przepis własny)
Pokochaj tofu
Organizator: Czarnula75

8 komentarzy:

  1. Zrobione! Wyszło pysznie. Trochę zmieniłam przepis i w związku z dostępnością świeżych pomidorów, zrezygnowałam z przecieru i dodałam trzy świeże pomidory. użyłam też, zgodnie z zaleceniem ( :-) ) polsojowego tofu Polsoi, a żeby jeszcze bardziej podkreślić smak wędzonego, wsypałam płaską łyżeczkę wędzonej papryki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Było :-) Już 2 czy trzy razy robiłam tę potrawę. A paprykę wędzoną kupuję na targu za 5 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę poszukać, bo niestety nie widziałam jej w moim mieście. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Na pewno znajdziesz w necie. Polecam również sól wędzoną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy jeśli zrezygnuję z tofu (nie jesteśmy w stanie tego przełknać z mężem ;) ) potrawa bardzo straci na smaku? Może faktycznie warto zamienić je na wędzoną paprykę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie robiłam tego dnia bez dodatku tofu. Myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie, by z niego zrezygnować .Papryka wędzona w proszku nadaje wędzonego aromatu, więc powinno być okej.:-)

      Tofu można zastąpić ciecierzycą z puszki, białą fasolą, kotletami sojowymi lub mięsem.

      Pozdrawiam :-)

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź :) Na pewno spróbuję. Muszę w końcu nauczyć sie jeść warzywa, więc najpierw sprawdzę opcję bezmięsną ;)

      Usuń