Strony

wtorek, 8 kwietnia 2014

Krem cytrynowy - lemon curd

Naprawdę cudowny krem. Robiłam go już trzy razy. Za każdym razem wyszedł świetny. Choć, jego gęstość zależy od wielkości użytych cytryny. Zmniejszyłam o połowę ilość cukru. Jeśli ktoś - tak jak ja -  na co dzień nie słodzi - 100g zdecydowanie wystarczy. 
Krem w smaku przypomina mi gumę mambę, o smaku cytryny. Początkowo kwaśny, następnie słodki. 
Świetnie nadaje się do różnych ciasteczek, naleśników, placuszków, ciast drożdżowych, serników, mazurków i tego, co przyjdzie Nam do głowy.
Polecam :-)




Składniki:
  • 3 cytryny (waga ok.500g)
  • 2 żółtka w temp. pokojowej
  • 2 jajka (L) w temp.pokojowej
  • 200g cukru (u mnie 100g)
  • 1płaska łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 oliwy z oliwek (pominęłam)


Cytryny dokładnie myjemy, następnie sparzamy wrzątkiem, osuszamy. Z cytryn ścieramy skórkę na tarce o małych oczkach, tylko żółtą zewnętrzną warstwę.Wciskamy sok i przelewamy przez sitko.

Do rondelka wsypujemy cukier, dodajemy jajka i żółtka, ucieramy chwilę. Następnie startą skórkę i wyciśnięty sok z cytryny. Mąkę przesiewamy przez sitko. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy trzepaczką. 

Rondelek ustawiamy na gazie (mały płomień), cały czas mieszają podgrzewamy, do czasu aż zgęstnieje. Mieszając energicznie podgrzewamy jeszcze 1-2 minuty. 

Jeśli w trakcie przygotowywania kremu powstaną grudki, krem można przetrzeć przez gęste sito lub zmiksować blenderem.

Krem przekładamy do słoika, studzimy. Przechowujemy w lodówce do 7 dni. 

Smacznego!



(przepis podejrzany na stronie Moje Wypieki )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz