Strony

piątek, 18 października 2013

Wrapy z Falafelem według J. Oliviera

W poniedziałkowy wieczór, natknęłam się w TV na reklamę wtorkowego wydania "Gazety Wyborczej" z zeszytem z  przepisami Jamiego Oliviera. Przepisy pochodzą z nowej książki "15 minut w kuchni". Pomyślałam, że kupię. Lubię  J.Oliviera i jego sposób gotowania. Pierwsze, co przykuło moją uwagę, to przepis na "wrapy z falafelem, grillowane papryki i salsa". Tym razem Postanowiłam pominąć grillowaną dymkę i paprykę. Zamiast tego dodałam awokado. Kolendrę zamieniłam na natkę pietruszki (nie udało mi się kupić). 

Przepis jest cudowny. Mnóstwo aromatów i tekstur. Na pewno sprawdzi się na imprezie, gdzie każdy będzie mógł sam stworzyć własnego wrapa. Gorąco polecam :-)



Składniki na 4 - 8 porcji.

Falafele:
  • 1 puszka mieszanej fasolki (u mnie biała)
  • 1 puszka ciecierzycy
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1 łyżka harissy
  • 1 czubata łyżeczka mielonego ziela angielskiego
  • 1,5 łyżki mąki ( u mnie ziemniaczana)
  • pół pęczka natki pietruszki lub kolendry
  • sól, świeżo mielony czarny pieprz
  • olej do smażenia

Salsa:
  • 1 średni pomidor lub duża garść pomidorków koktajlowych
  • pół świeżej czerwonej papryczki chili
  • 1 mały ząbek czosnku
  • sok z 1/2 cytryny
  • mała garść listków natki pietruszki lub kolendry
  • sól, świeżo mielony czarny pieprz
  • 1 łyżka oliwy

Dodatki:
  • 4 - 8 ulubionych tortilli
  • 250 g chudego serka wiejskiego
  • 1 - 2 łyżki sosu chili
  • marynowana czerwona kapusta (bez zalewy)
  • 1 średnie dojrzałe awokado
  • 2 kolorowe papryki
  • 4 dymki


Do malaksera wrzucamy odsączoną z zalewy ciecierzycę i fasolkę. Dodajemy ziele angielskie, harissę, sok i skórkę z cytryny, mąkę, natkę lub kolendrę, odrobinę pieprzu i soli. Miksujemy na gładką masę. Wilgotnymi dłońmi szybko formujemy 8 okrągłych kotletów. Na patelni rozgrzewamy 2 - 3 łyżki oleju. Falafele smażymy, aż będą rumiane z każdej strony. Odsączamy na papierowym ręczniku. 

Z papryki usuwamy gniazda nasienne. Kroimy na mniejsze kawałki. Dymki i paprykę grillujemy na patelni z obu stron, aż będą rumiane. Doprawiamy pieprzem i solą oraz odrobiną soku z cytryny. 

Wszystkie składniki salsy miksujemy. Następnie doprawiamy pieprzem i solą, przelewamy do miseczki. 
Serek wiejski odsączamy ze śmietanki. Przekładamy do miseczki i polewamy sosem chili.

Tortille podgrzewamy (ja robię to na suchej patelni). Na każdej tortilli układamy falafele, kapustę, serek wiejski z chili, pokrojone awokado, grillowane warzywa (pominęłam). Całość polewamy salsą pomidorową. Smacznego... 




1 komentarz:

  1. oglądałam ten odcinek w TV i planuję również je zrobić ;-) wyglądają mega smakowicie!

    OdpowiedzUsuń