Strony

wtorek, 29 października 2013

Kremowa zupa z dyni i czerwonej soczewicy

Od jakiegoś czasu Rafał, męczył mnie o zupę z dyni. Jakoś schodziło mi z jej zakupem, więc sam ją kupił. Nie miałam już wymówki. Dobrze się stało, ponieważ zupa była pyszna. Bardzo gładka, lekko słodka i ostra jednocześnie. Soczewica sprawia, że zupa jest bardziej kremowa. Jest również dobrym źródłem białka.
Jako dodatki, świetne będą pestki dyni i kiełki cebuli - moje nowe odkrycie. Świetnie wyglądają i smakują :)




Składniki na 4 porcje:
  • miąższ z dyni (waga około 1 kg)
  • 1/2 szklanki czerwonej soczewicy
  • 1 litr wody lub delikatnego bulionu warzywnego
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • kawałek imbiru (wielkości kciuka)
  • 1 mała czerwona papryczka chilli 
  • pół łyżeczki mielonego imbiru
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego
  • sok z 1/2 pomarańczy
  • sok z 1/4 cytryny
  • sól


Na lekko rozgrzanym oleju podsmażamy posiekany imbir i chilli. Dodajemy pokrojoną w kostkę dynię. Podsmażamy kilka minut. Dolewamy wodę lub bulion. Doprawiamy mielonym imbirem, pieprzem ziołowym i solą. Gotujemy do czasu, aż dynia będzie lekko miękka. Następnie dodajemy wypłukaną czerwoną soczewicę. Gotuje do momentu, gdy soczewica się rozpadnie. Całości miksujemy na gładki krem. Dodajemy sok z pomarańczy i cytryny. Mieszamy, ewentualnie doprawiamy do smaku.
Smacznego!




(przepis własny)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz