Strony

czwartek, 20 listopada 2014

Ciastka owsiane z suszoną śliwką

Uwielbiam ciastka owsiane :) Są szybkie i proste w przygotowaniu. Ciacha można zabrać do pracy, szkoły. Świetne na śniadanie, podwieczorek lub deser. Dziś propozycja z suszoną śliwką. Niekoniecznie za nią przepadam, ale w tych ciastkach sprawdza się świetnie :)




Składniki na około 12 sztuk:
  • 1 jajko (L)
  • 1/4 szkl. ksylitolu lub zwykłego drobnego cukru (można dodać więcej)
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 1/2 szkl. mąki owsianej
  • 1 szkl. płatków owsianych błyskawicznych
  • 1 szkl. suszonych śliwek, drobno posiekanych
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli


W misce ucieramy (za pomocą rózgi  kuchennej) jajko, ksylitol/cukier i olej, do połączenia składników.

Dodajemy mąkę owsianą, płatki owsiane, szczyptę soli, sodę oczyszczoną i posiekane śliwki (wrzuciłam je na około 5 sekund do malaksera). Mieszamy łyżka, by wszystkie składniki się dobrze połączyły.

Z masy (około 1 łyżka stołowa) formujemy kulki, najlepiej zwilżonymi dłońmi. Układamy (w niewielkich odstępach) na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, następnie spłaszczamy.

Pieczemy w temp. 180C, przez 12 - 15 minut. Studzimy na kratce.

Smacznego!




 (według przepisu ze strony "Moje Wypieki", z moimi zmianami)


4 komentarze:

  1. Smaczne, zdrowe i sycące, to ciastka zdecydowanie dla mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. takie domowe ciasteczka owsiane lubię najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja suszone śliwki lubię, więc i ciastka by mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że za sprawą tych ciastek, przekonałam się do smaku suszonych śliwek :)

      Usuń