Strony

poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Marynowana cukinia w zalewie curry

 Przyznam, że nie jestem fanką, tego typu przetworów. Ale ten przepis miło mnie zaskoczył :) Cukinia jest lekko słodka w smaku i czuć oczywiście delikatny aromat curry. Dobrze pasuje do pasztetu warzywnego. Choć, mojemu lubemu najbardziej smakuje, tak po prostu ze słoika (najlepiej cały słoik :d). Dlatego nie mam pewności, czy zostanie coś na zimę, a taki był zamysł tego przedsięwzięcia:)






Składniki:
  • 2 i 1/2 kg cukinii
  • 7 szklanek wody
  • 1 i 1/2 szkl. octu
  • 2 szkl. cukru (dodałam 1 i 1/2 szkl.)
  • 1 czubata łyżka curry
  • 1 i 1/2 łyżki soli
  • 1 duża cebula
  • liście selera ( dodałam natkę pietruszki)
  •  ziarenka białej gorczycy

Zalewy wystarczy na 4 litrowe słoiki, natomiast cukinii na 6 słoików litrowych.
Cukinie dokładnie myjemy. Kroimy w krążki, kostkę lub słupki. Jeśli cukinia jest duża, lepiej usunąć z niej nasiona.
 Z wody, octu, cukru i przypraw gotujemy zalewę.
Na dnie każdego słoika (wcześniej wysterylizowanego) układamy plastry cebuli i po kilka ziarenek gorczycy.
Następnie układamy cukinię. Na wierzchy kładziemy liście selera lub natki pietruszki.
Słoiki zalewamy gorącą zalewą. Pasteryzujemy "na mokro" około 15 minut.

Smacznego!





(przepis podejrzany tutaj)





2 komentarze:

  1. Fajny pomysł. Akurat mam duuużo cukinii, więc na pewno zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń