Strony

wtorek, 22 lipca 2014

Aromatyczny kalafior z patelni, lekko orientalny

Pomysłu na obiad brak. Na szczęście znalazłam fajny przepis (tutaj).
Kalafior też się znalazł, więc zadziałałam :)
Wyszło smacznie, aromatycznie i apetycznie. Zjedliśmy z jajkiem sadzonym i sałatką z pomidorów :)




Składniki:
  • 1 średni kalafior (ugotowany al dente, u mnie na parze)
  • koper lub natka pietruszki, pół pęczka
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/2 czerwonej papryczki chilli lub suszone płatki chilli
  • 1 - 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka nasion kolendry (zmielone)
  • 3 łyżki nierafinowanego oleju lub klarowanego masła
  • sól

 Na lekko rozgrzany tłuszczu wrzucamy posiekany czosnek, chilli oraz kurkumę i kolendrę. Podsmażamy chwilkę, aż wszystko zacznie pachnieć. 
Dodajemy obgotowanego (zimnego) kalafiora, podzielonego na mniejsze kawałki. Doprawiamy solą. Mieszamy dokładnie, podsmażamy. Posypujemy posiekanym koperkiem. 
Podajemy z ulubionymi dodatkami :) 
Smacznego!



(przepis podejrzany na blogu Smakoterapia )

7 komentarzy:

  1. Fajny! Lubię takie kalafiory.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis, brakowało mi pomysłów na urozmaicenie dań z kalafiora :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis, bardziej mi się podoba kalafior tak podany niż np. z tartą bułką.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam kiedyś podobne. Całkiem smaczna, nowa twarz poczciwego kalafiora :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecam kalafiora wrzucić na podsmażoną czerwoną cebulkę, dodać curry albo przyprawy "kurkuma z miętą" i dodać jogurt (ja używam sojowego). Doprawić limonką, kolendrą świeżą i jest pysznie :) (jadłam dziś, więc wiem co mówię :))

    OdpowiedzUsuń