Strony

niedziela, 29 września 2013

Zupa z ciecierzycy

Pyszne połączenie - ciecierzyca i por. Przepis na tą zupę widziałam kiedyś w programie Jamiego Oliviera. Cudownie aromatyczna i apetyczna. Świetna na chłodne dni.




Składniki na 2 porcje:
  • 1 puszka ciecierzycy
  • 1 duży por (biała część)
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 średni ziemniak
  • 2,5 szklanki wody lub bulionu warzywnego
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • pół łyżeczki pieprzu ziołowego
  • sól, świeżo mielony czarny pieprz
  • 2 - 4 grzanki z dobrego razowca + mały ząbek czosnku
  • ewentualnie: 1 łyżka kiełków z cebuli


Pokrojonego pora i czosnek szklimy kilka minut na oleju. Wlewamy wodę lub bulion. Dodajemy pokrojonego ziemniaka i ciecierzycę odcedzoną z zalewy. Doprawiamy pieprzem ziołowym i solą. Gotujemy do momentu, gdy ziemniaki będą miękkie. Całość (lub połowę) miksujemy. Doprawiamy świeżo mielony pieprzem. Na grzankach rozcieramy czosnek. Zupę posypujemy kiełkami z cebuli.
Smacznego...







4 komentarze:

  1. Właśnie kupiłam w tym tygodniu ciecierzycę. Miałam ją zużyć na "paciaję" ale zupy jeszcze nie robiłam a je uwielbiamy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszna! chociaż przyznam się, że użyłam bulionu z indyka ;) na warzywnym też na pewno daje radę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zupa smakowała :) Sama też, bardzo ją lubię. Pozdrawiam!

      Usuń