Strony

wtorek, 17 września 2013

Sushi z marynowanym tofu

Moja przygoda z sushi miała swój początek prawie dwa lata temu. Przyznam, że nie było łatwo, głównie przez nori. Strasznie mnie odstraszała ich faktura i zapach. Teraz z perspektywy czasu wydaje mi się to śmieszne. Sushi to świetna propozycja zarówno na imprezę, jak i kolację we dwoje.



Składniki:
  • 250 g ryżu do sushi
  • 1 łyżka octu ryżowego
  • pół łyżeczki cukru
  • sól
  • 4 arkusze norii
Dodatki (opcjonalnie):
  • pół kostki marynowanego tofu
  • pół mniejszej papryki
  • 1 średni ogórek kiszony
  • kawałek awokado
  • kilka liści szpinaku
  • pasta wasabi
Sos*:
  • 1/2 szklanki wody
  • 1,5 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki słodkiego sosu chili
  • sok z 1/4 cytryny
  • szczypiorek


Ryż przygotowujemy według instrukcji na opakowaniu.
Do ciepłego ryżu dodajemy ocet ryżowy, cukier i sól. Mieszamy delikatnie widelcem. Pozostawiamy do wystudzenia.

 W małym rondelku podgrzewamy wszystkie składniki sosu, oprócz szczypiorku. Gotujemy około 5 minut. Pozostawiamy do wystudzenia. Do zimnego sosu dodajemy posiekany szczypiorek.

Tofu i awokado kroimy w cienkie słupki. Paprykę i ogórka w paseczki. Na każdym arkuszu nori, rozprowadzamy dłońmi ryż, pozostawiamy troszkę miejsca na brzegach. Układamy szpinak, warzywa i tofu. Nori zwijamy w zgrabny rulonik, najlepiej przy użyciu maty bambusowej. Kroimy w krążki podobnej wielkości.
Podajemy z sosem i wasabi.

Smacznego!







(przepis własny)



 * Zamiast mojej propozycji na sos, możecie użyć wyłącznie sosu sojowego. Koniecznie dobrej jakości :-)

2 komentarze:

  1. Chyba już 2 lata nie robiłam sushi! Takiego z tofu nigdy nie jadłam. Kolejna rzecz na mojej liście do wypróbowania! :-)

    OdpowiedzUsuń