Strony

sobota, 21 grudnia 2013

Świąteczne upominki: Gorąca czekolada w słoiczku

Kolejny fajny pomysł na świąteczny upominek. Przepis na Gorącą czekoladę znalazłam na blogu "Filozofia Smaku". Pominęłam układanie warstw w słoiczku. Dla kontrastu, zmieszałam trzy rodzaje czekolady.
Domowa gorąca czekolada jest cudownie aromatyczna, idealna w mroźny dzień.
Polecam :-)




Składniki*:
(podwoiłam ilość składników)
  • 1 szklanka kakao do wypieków
  • 1 szklanka cukru pudru ( u mnie zmielony brązowy cukier)
  • 1,5 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1 łyżeczka mielonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki mielonego kardamonu
  • 100g białej czekolady
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 50g mlecznej czekolady


Łączymy cukier puder, kakao i przyprawy. Przesypujemy do słoiczków. Czekolady siekamy na mniejsze kawałki, układamy na wierzchu.
Na kubek mleka, wystarczą 3 łyżeczki mieszanki. Czekoladę można podawać np. z bitą śmietaną.

 Smacznego...







* Z podanej ilości składników, wyszło mi 5 słoiczków o pojemności 170ml. 

  P.S. Dziękuję mojemu mężowi za wykonanie etykiet :-)

2 komentarze: