Strony

sobota, 21 grudnia 2013

Świąteczne upominki: Aromatyczny Syrop Korzenny

Mijający tydzień upłynął mi, głównie na myśleniu, o świątecznych podarunkach. Choć większość prezentów nabyłam, już jakiś czas temu, wciąż brakowało mi kropki nad i.
Poszukałam w internecie i znalazłam przepis, który od razu przykuł moja uwagę (patrz tutaj).  Troszkę go zmieniłam, głównie pod kątem składników, które miałam w domu.
Moim zdanie naprawdę fajny pomysł na świąteczny upominek. Szybki w wykonaniu, a ładnie zapakowany ucieszy niejedną osobę. Cudowny dodatek do herbaty, kawy, kakao...lodów, a nawet noworocznego drinka.
Syrop w trakcie gotowania, nabierze pięknego lekko brązowego koloru. Natomiast aromat  - cudowny.
Polecam :-)






Składniki:
  • 1 szklanka cukru
  • 2 szklanki wody
  • 3 - 4 średnie laski cynamonu
  • 1 - 2 gwiazdki anyżu
  • 10 - 15 goździków
  • 1/2 łyżeczki ziaren czarnego pieprzu
  • 3 cm świeżego imbiru
  • skórka z połowy pomarańczy


Do średniego rondelka wlewamy wodę, dodajemy cukier i laski cynamonu. Goździki oraz ziarna pieprzu lekko rozgniatamy, dodajemy do syropu. Dorzucamy również obrany i pokrojony na mniejsze kawałki imbir. Pomarańczę myjemy i dokładnie parzymy we wrzątku.Odkrawamy kawałki skórki pomarańczowej (dobrze jest usunąć nadmiar białej błonki). Dodajemy do pozostałych składników. Doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy na średnim ogniu 30 minut.
Zimny syrop odcedzamy na sitku. Przelewamy do małych słoiczków lub buteleczek. Do środka warto dodać laski cynamony, kawałek skórki pomarańczowej i 2 - 3 goździki.









P.S. Dziękuję mojemu mężowi za wykonanie etykiet :-)

1 komentarz: