Strony

sobota, 23 listopada 2013

Mocno czekoladowe ciasteczka z awokado

Naprawdę mocno czekoladowe ciacha. Po prostu oszalałam na ich punkcie :-) Bardzo delikatne, wręcz rozpływają się w ustach. Według autorki przepisu, najlepiej smakują dobrze schłodzone, choć dla mnie niemniej pyszne, jeszcze lekko ciepłe.
Największym atutem przepisu, jest brak mąki, którą zastępuje kakao. Wiadomo, że dobre kakao nie jest złe. Do tego kremowe awokado, bogate w zdrowe tłuszcze i oczywiście kawałki gorzkiej czekolady - mnmn, pycha.
Na przepis trafiłam zupełnie przypadkiem (lubię, takie przypadki). Ciasteczka "mieszkają" na blogu "The Smoothie Lover".
Zmniejszyłam o połowę ilość cukru. Dodałam również posiekane orzechy włoskie, by coś chrupało :-)





Składniki na 8 - 10 sztuk:
  • 1 średnie dojrzałe awokado
  • 1/4 szklanki cukru kokosowego (u mnie trzcinowy)
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki ciemnego kakao o obniżonej zawartości tłuszczu
  • 50 g posiekanej gorzkiej czekolady
  • 1 duża garść orzechów włoskich (posiekanych)
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia


Awokado z cukrem rozgniatamy widelcem.  Dodajemy jajko, miksujemy. Dorzucamy posiekaną czekoladę i kakao. W wodzie rozpuszczamy sodę. Dodajemy do pozostałych składniki. Dokładnie mieszamy.
Używając dwóch łyżek układamy porcje masy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Porcje ciasta delikatnie rozpłaszczamy spodem łyżki (polecam zanurzanie łyżki w szklance z wodą).
Pieczemy w temperaturze 175C przez 10 minut. Ciastka  przechowujemy w szczelnym pojemniku, w lodówce, maksymalnie przez tydzień.
Smacznego...








1 komentarz:

  1. Ale bym zjadła takie ciasteczko! :) Koniecznie muszę upiec coś z dodatkiem awokado.

    OdpowiedzUsuń